ایام دفاع مقدس نشات گرفته از فرهنگ و نهضت عاشورا است
تاريخ : یک شنبه 1 مهر 1396برچسب:, | 13:23 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس در صلابت و اقتدار نظام، می گوید: بدون شک اگر این ایام و فرهنگ خاص دفاع مقدس که نشات گرفته از فرهنگ و نهضت عاشورا است در جامعه جاری و ساری شود، آینده این مملکت تضمین شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ادامه می دهد: دفاع مقدس تجربه ای بسیار مهم و عملی برای جمهوری اسلامی در مقابله با دشمنان تا بن دندان مسلح بود که با وجود کمک های شرق و غرب به ارتش عراق، مردم ایران اسلامی با ایمان مثال زدنی و رهبری داهیانه امام راحل توانست تمامی نقشه ها و ایده های دشمنان را خنثی کرده و تمامی اهداف آنها علیه نظام عقیم ماند.
وی با بیان اینکه امروز مسیر جمهوری اسلامی با همان صلابت زمان امام راحل (ع) در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ادامه دارد، اظهار کرد: دشمنان هر چه قدر ما را از تهدیدهای گوناگون همچون نظامی، سیاسی و اقتصادی بترسانند، اثر نخواهد داشت و این امر در طول 38 سال گذشته برای آنها ثابت شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در سال 1359 دشمن بعثی با نیت پیروزی در عرض کمتر از یک هفته جنگ علیه ایران را آغاز کرد و حتی برای اهواز استاندار نیز تعیین کرده بود و درصدد فتح سه روزه اهواز و یک هفته ای تهران بود.
وی اضافه کرد: رژیم بعث عراق به سردکردگی آمریکای جنایتکار قبل از شروع جنگ برای براندازی نظام 19 ماه تلاش کرده بودند و بعد از عدم موفقیت، برای ساقط کردن جمهوری اسلامی جنگ هشت ساله را آغاز کرد.
حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم با بیان این که جنگ عراق علیه ایران با حمایت های آمریکا، شوروی و با پشتیبانی هواپیماهای فرانسه با حمایت های تجهیزات شیمیایی آلمانی ها و حمایت مالی اعراب منطقه آغاز شد و پایان یافت، افزود: هدف متحدان از حمایت عراق براندازی نظام جمهوری اسلامی، تصرف خاک ایران و تسلط بر نفت منطقه بود که به هیچ کدام از آرزوهای خود، به برکت خون شهدا و ایستادگی آحاد مردم، نرسیدند.
وی، صبر و استقامت ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس را ستودنی و در تاریخ جنگ های مدرن بی همتا دانست و گفت: امروز نیز نظام به حمایت مردمی نیاز دارد و باید با همان روحیه آن دوران در برابر دشمنان ایستاد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، یادآور شد: شهدای مدافع حرم در غربت و در راه دفاع از حریم ولایت به شهادت می رسند که این راه همان راه شهدای دفاع مقدس است.
حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم، عرصه کنونی دفاع از کشور را حوزه های فرهنگی و اجتماعی ذکر کرد و افزود: هم اکنون کشور ما درگیر جنگ نرم با دشمنان اسلامی و انقلاب است که هوشیاری و بصیرت افزایی برای سربلند بیرون آمدن از این عرصه اصل اساسی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: